Ber'santai' bersama ! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !

✿Jom baca entry ASFIERA minggu ini ✿

Friday, January 28

aku cinta kamu....aishiteru







Menunggu sesuatu yang sangat menyebalkan bagiku

Saat ku harus bersabar dan trus bersabar

Menantikan kehadiran dirimu

Entah sampai kapan aku harus menunggu

Sesuatu yang sangat sulit tuk kujalani
Hidup dalam kesendirian sepi tanpamu
Kadang kuberpikir cari penggantimu
Saat kau jauh disana


[*]

Walau raga kita terpisah jauh
Namun hati kita selalu dekat
Bila kau rindu pejamkan matamu
Dan rasakan a a a aku


[**]

Kekuatan cinta kita takkan pernah rapuh
Terhapus ruang dan waktu
Percayakan kesetiaan ini
Pada ketulusan a a ai aishiteru

Gelisah sesaat saja tiada kabarmu kucuriga
Entah penantianku takkan sia-sia
Dan berikan satu jawaban pasti
Entah sampai kapan aku harus bertahan

Saat kau jauh disana rasa cemburu
Merasuk kedalam pikiranku melayang
Tak tentu arah tentang dirimu
Apakah sama yang kau rasakan


Back to [*][**]

Satu sendiri pikiran melayang terbang
Perasaan resah gelisah
Jalani kenyataan hidup tanpa gairah

O…wu..wo..o..

Lupakan segala obsesi dan ambisimu
Akhiri semuanya cukup sampai disini
Dan buktikan pengorbanan cintamu untukku
Kumohon kau kembali

Kimita tuokukitemo
Kiminoi shuaguaratala
Shiniteruyo shiniteruyo


Back to [*][**]
Wo wo wo..

Wo wo wo..a a ai aishiteru

Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

Thursday, January 27

di saat aku mencintaimu


Mengapa kau pergi
Mengapa kau pergi
Di saat aku mulai mencintaimu
Berharap engkau jadi kekasih hatiku
Malah kau pergi jauh dari hidupku
Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta
Menyendiri lagi
Menyendiri lagi
Di saat kau tinggalkan diriku pergi
Tak pernah ada yang menghiasi hariku
Di saat aku terbangun dari tidurku
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta
Semoga engkau kan mengerti
Tentang perasaan ini
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Maaf sungguh ku tak bisa
Untuk kembali padamu
Maaf ku telah terbuai
Akan indahnya cinta
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencintai dirimu
Aku inginkan dirimu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta
Aku inginkan diri mu
Datang dan temui aku
Kan ku katakan padamu
Aku sangat mencinta




Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

kalau berpacaran....


Kalau berpacaran memang banyak pantang larang
Menjaga susila ibu bapa adik abang
Apabila berdua carilah tempat yang terang
Agar tidak pula mencoba aksi terlarang
Chorus
Boleh pandang-pandang jangan pegang-pegang
Duduk renggang-renggang bertambah sayang
Biar malu-malu biar segan-segan
Kerna malu itu perisai orang beriman
Kalau berpacaran jangan tunggu lama-lama
Kalau dah berkenan jumpalah ayah dan mama
Hantarkan rombongan meminang dengan segera
Kalau terlambat kekasihmu disambar buaya
Ulang Chorus
Yeah kita sambung cerita
Kalau kamu berdua aku yang ketiga
Aku penambah perasa
Akulah pendarab nafsu serakah
Hai teruna bikin perangai selamba
Hati si dara kata tak apa
Berani buat terima padah
Kalau tak sedia ucap syahadah
Ulang Chorus
Boleh pandang-pandang (boleh pandang-pandang)
Jangan pegang-pegang (boleh pegang-pegang)
Duduk renggang-renggang (duduk rapat-rapat)
Bertambah sayang (nanti confirm dapat)
Biar malu-malu (jangan malu-malu)
Biar segan-segan (jangan segan-segan)
Kerna malu itu perisai orang beriman (hahahaha)



Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

awan nano


Lihat ke arah sana
Serakan warna dan berarakan
Awan
Pabila terik panas
Segera hadirnya memayungi diri
Pabila kau dahaga
Sesegera turun hujan melimpahkan kasihnya
Pabila kau katakan
Akulah awan itu yang kau mahu
Begitulah awan nano
Setia melindungi diri
Tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu
Kasihnya
Kasih tiada banding
Setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Awan kekasih sebenarmu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu
Lihat diriku ini
Yang sesekali pernah kau bagaikan awan
Sehingga tak mungkin terlupa
Berikan belas sedari dulu
Sehingga tak mungkin termampu saksi
Setitis pun air matamu kasihku
Sehingga kau katakan
Akulah awan itu yang kau rindu
Akulah awanmu yang sedia
Melindungi dirimu tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Akulah awanmu yang sering kau rindu
Dan tak terduga hadirmu walau tak tercapai jejarimu
Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu
Begitulah awan nano
Setia melindungi diri tika panas mencuba menggores pipi
Dan bibirmu
Begitulah awan nano
Sering saja tak terduga hadir
Dan tak akan tercapai jejarimu
Kasihku
Kasih tiada banding setia tiada tara
Bagaimanapun jua
Aku pelindung dirimu sayang
Walaupun tak akan tercapai jejarimu





Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

macam2 ade...ilusi

assalamualaikum...
salam 1 m'sia


illusi...khayalan














Rasa suasana riang berdua
Saat ku kau lupakan saja
Menari di minda hingga terleka
Beralih ke alam yang nyata
Tersentuh bagai dicabut beribu batu
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ
Inilah petanda telah bermula
Ilusi baru dalam skesta
Memenuhi masa dengan ceria
Bagai ledakan supernova
Tersentuh bagai dicabut
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ
Ilusi..biar ia jadikannya realiti
Aku menyanyi…
Biar diriku mencapai rentak infiniti yang tinggi
Tersentuh
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ

Rasa suasana riang berdua
Saat ku kau lupakan saja
Menari di minda hingga terleka
Beralih ke alam yang nyata
Tersentuh bagai dicabut beribu batu
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ
Inilah petanda telah bermula
Ilusi baru dalam skesta
Memenuhi masa dengan ceria
Bagai ledakan supernova
Tersentuh bagai dicabut
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ
Ilusi..biar ia jadikannya realiti
Aku menyanyi…
Biar diriku mencapai rentak infiniti yang tinggi
Tersentuh
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ

Rasa suasana riang berdua
Saat ku kau lupakan saja
Menari di minda hingga terleka
Beralih ke alam yang nyata
Tersentuh bagai dicabut beribu batu
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ
Inilah petanda telah bermula
Ilusi baru dalam skesta
Memenuhi masa dengan ceria
Bagai ledakan supernova
Tersentuh bagai dicabut
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ
Ilusi..biar ia jadikannya realiti
Aku menyanyi…
Biar diriku mencapai rentak infiniti yang tinggi
Tersentuh
Bebas sayap ku
Pabila bercinta dan dicinta
Cari cinta, cinta mega
Biar cinta jadi fenomena
Sukar aku, panahan mu..panahanku
Hak milik mu, biar panah ku terus di situ




Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

Saturday, January 22

kekanda adinda


Lagu Tema 8 Bulan - Kekanda Adinda 

Verse_1

(P) Oh Kekanda jgn irihati, Dinda naik pangkat lagi..
(L) Oh Adinda, Kanda mana dengki, malah Kanda support bini..

Chorus_1:

(P) jadi Dinda mahu mengambil masa
(L) Tapi Kanda mahu segera,
(P) Dinda ingin berjaya dalam kerjaya,
(L) tapi Kanda mahu cahaya mata,
(P) Dinda belum bersedia,
(L) Kanda dah beria ria,
(P) Jadi yg mana satu
(P+L) Tak perlu bertengkar,
Tak perlu bermasam muka,



Verse _2:

(L) Oh Adinda, tolong jgn lekas curiga, lekas cemburu but
(P) oh Kekanda, Dinda perlu berhati hati ,tak rela dikongsi,


Chorus_2


(L) Kanda kerja overtime, terlebih masa,
(P) Itu yg Dinda harus berwaspada,
(L) Ini smua demi masa depan keluarga,
(P) dengan Dinda atau sebaliknya?
(L) Kanda kerja malam,
(P) Dinda kerja siang,
(L) Jadi bila nak bertemu?
(P+L)Tak perlu bertengkar,
Tak perlu bermasam muka,

Bridge

(P) Oh adiwira, dewataku, mari ikut cara Dinda!
(L) Oh Tun Teja, intan permata, mari ikut cara Kanda!
(P+L) bagaimana? bagaimana kita nak selesaikannya?
apa keputusannya?

Verse-3

(P) Oh Kekanda mari Nyawa, kita cuba komunikasi!
(L) Oh Adinda mari Sayang, kita cuba toleransi!


Chorus_3


(P+L) Walau kita janji sehidup semati, kita berlainan,
(L) Kanda polar kutub Utara,
(P) Dinda kutub Selatan
(P+L) komunikasi, sikap toleransi! itu yg kita perlu,
(P+L)Tak perlu bertengkar,
Tak perlu bermasam muka,

coda*

(L) Walau kita sering dgn cara masing2,
(P)Kanda yg Perdana,
(L) Dinda yg Utama,
(P)Kanda sgalaNya..
(L) Dindalah Nyawa,
(P+L) kita tetap bahagia bila bersama sama
bahagia bersama,
bersama slamanya,
bahagia slama- lamanya!


Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

senyum

Senyum - Malique

Senyum 5x

Chorus (Najwa)
Kacak luar, kacak dalam
kacak dengar sini
kalau saya senyum
awak mesti senyum sekali
kalau kita senyum
semua orang berjangkit
bila semua orang senyum
dunia tiada penyakit
(4x) senyum
tak perlu kata apa apa

Verse 1 ( Malique)
Akhirnya sempurna, tiga album pertama
bunyi macam koleksi hits terbaik orang lama
dah kukata ku takkan henti sampai tua bangka
kalau habis abjad, aku rap dengan angka
Satu, dua, tiga anugerah diterima
oh, itu tahun lepas, tahun ini cuma dua
tersenyum tiap kali kalah dengan Nurhaliza
ditertawakan oleh anakku Inca Medina
Oh Inca Medina, orang secantik nama
cantik luar, cantik dalam, cantik macam mama
hati macam grandmanya, anginnya macam papa
kalau dah merajuk nampak muncung sampai sana
sebelum jadi drama dah tahu nak buat apa
nyanyi balik lagu ayat lama, ayat mama
wanita hari ini, jaga sensitiviti
kalau buah hati merajuk boleh cuba ayat ini

Bridge (Malique)
Ay, cantik luar, cantik dalam cantik dengar sini
kalau cantik senyum, cantik mesti cantik lagi
senyum sikit nak tengok ada tak lesung pipit
kalau tak ada pun aku masih mahu cubit

Chorus (Najwa)A
Verse 2 (Malique)

Ay, buai tinggi tinggi sampai ke puncak awan
dengan kumulus dan nimbus aku berkawan
aku bukan rupawan, aku buakn jutawan
tapi aku punya satu senyuman yang menawan
Baru mukadimah nampak macam sudah tertawan
dengar kata hati perasaan jangan dilawan
kalau takut mula mula kita boleh berkawan
duduk dulu biar kubelanja kopi secawan
Apa rasa sentiasa jadi bahan perhatian
apa rasa jadi cantik kacuk Cina Pakistan
apa rasa jadi seksi, suka tak diperhatikan
apa rasanya terima bertubi tubi puji pujian
Tu, boleh pun senyum cantiknya gigi
sepuluh markah penuh seharusnya kuberi
wanita hari ini harus pepandai puji
kalau dia jual mahal, boleh cuba lagu ini

Bridge (Malique)
Chorus (Najwa)
Outro (Najwa)



Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

kalau cinta



Kalau Cinta - Aliff Aziz ft Joanna




Aliff Aziz
Di lubuk hatiku
Adalah kamu
Sebagai ratu



Joanna
Seluruh Jiwaku
Hanya dirimu
Yang aku mahu



Duet
T’lah ku percayakan
Hati ini padamu
Maka kita tak saling risau

Kalau cinta jangan kacau
Kalau sayang tak perlu marah
Kalau ikhlas tak minta berbalas
Serahkan cintamu
Pada yang punya cinta


Joanna
Di lubuk hatiku
Adalah kamu
Yang aku perlu


Aliff Aziz
Seluruh Jiwaku
Hanya dirimu
Yang aku mahu




Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

suara ku berharap

 Hijau Daun Suara Ku Berharap

di sini aku masih sendiri
merenungi hari-hari sepi
aku tanpamu, masih tanpamu
*courtesy of LirikLaguIndonesia.net
bila esok hari datang lagi
ku coba hadapi semua ini
meski tanpamu oooh meski tanpamu

bila aku dapat bintang yang berpijar
mentari yang tenang bersamaku disini
ku dapat tertawa menangis merenung
di tempat ini aku bertahan

reff:
suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku slalu dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

kalau ku masih tetap disini
ku lewati semua yang terjadi
aku menunggumu, aku menunggu

reff2:
suara dengarkanlah aku
apa kabarnya pujaan hatiku
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

suara dengarkanlah aku
apakah aku ada dihatinya
aku di sini menunggunya
masih berharap di dalam hatinya

repeat reff

suara dengarkanlah aku

Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

Tuesday, January 18

_majlis cukur jambul n berandoi_



assalamualaikum...
majlis berandoi n cukur jambul ni khas untuk anak & anak buah aku
MUHAMMAD FARISH IRFAN&NUR QASEH QALEESYA
pada12hb JUNE 2010 & 16hb  JANUARY 2011
alhamdullillah...semua nya berjalan dgn lancar dan meriah
majlis ni bukan sekadar utk berandoi dan bercukur
ade lagi
sambut mak baru.....hehehe



ragam anak2
sepanjang majlis tu masing2 x pun meragam


thanks 4 kumpulan marhaban....

semasa majlis ank aku cik Nah Bakar ade lagi..Beliau telah pun kembali ke rahmatullah pada bulan 10 tahun 2010
al-fatihah..



anak mummy ni mmg good boy...

mase bercukur pandai senyum kat nenek2 marhaban 2....
bile masuk dlm tempat berandoi
elok je....
sampai terlena anak mummy dengar lagu berandoi nenek 2 kan...mummy pun nyanyikan jugak...
lagu berandoi 2 mmg tip top....mummy suke sgt.....




mase ni anak mummy msuk 2 bulan...
mummy baru je abis pantang....
baru 2 bulan anak mummy dh semangat....
mummy sayang sangat2 kat bb boy....
sekarang ni bb boy mummy dah 9 bulan....lagi 3 bulan bb boy mummy akan genap setahun....




cepat sungguh mase berlalu...
terasa mcm baru semalam je bersalin....
bb boy mummy makin membesar.....
semakin lasak....
semakin nottyy...
semakin manje....
my hero.....FARISH IRFAN
















Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

Monday, January 17

hingga menjilat jari......

singgang ikan 'ayo'
mse dok t'ganu sokmo main lauk ni
skrg bile dok cni t'cari2....
nk buat sendiri takut org2 kat umah ni x pandai makan pulak...


singgang daging ni kite akan jumpe mase "makan pulut" kt t'ganu
istilah "makan pulut" bg org t'ganu g makan kt umah org knduri
mmg sedap lawan dgn sambal die..
peh....bertambah2

ini pulak Nasi Dagang
lamo bena dok make Nasi Dagang ni
maso dok Ganu tok pandang pun...
doh slalu jumpo

ni lah sambal 
make dgn apo2 pun sedap gok..
yg bestttt make ngan singgang...
pehhhhh...terangkat siot


Ikan Caru Sumbat ni aku belaja dr mother in law
mule2 aku buat x bape nak sedap
la ni....x yah nak cakap
sedapppp nyeee
sampai ayah aku cukup gemar dan sokmo suruh aku masak 



sape x kenal dgn Budu...
makanan wajib yg kene ade bg org2 Kelantan dan T'ganu
aku blaja makan Budu ni,mase aku darjah 6 lagi
kebetulan pulak husband aku org Kelantan
x lah aku kekok makan Budu
Budu ni special menu dimakan dgn ulam-ulaman atau ikan bakar
Budu no 1





Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...