Ber'santai' bersama ! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !

✿Jom baca entry ASFIERA minggu ini ✿

Monday, January 17

hingga menjilat jari......

singgang ikan 'ayo'
mse dok t'ganu sokmo main lauk ni
skrg bile dok cni t'cari2....
nk buat sendiri takut org2 kat umah ni x pandai makan pulak...


singgang daging ni kite akan jumpe mase "makan pulut" kt t'ganu
istilah "makan pulut" bg org t'ganu g makan kt umah org knduri
mmg sedap lawan dgn sambal die..
peh....bertambah2

ini pulak Nasi Dagang
lamo bena dok make Nasi Dagang ni
maso dok Ganu tok pandang pun...
doh slalu jumpo

ni lah sambal 
make dgn apo2 pun sedap gok..
yg bestttt make ngan singgang...
pehhhhh...terangkat siot


Ikan Caru Sumbat ni aku belaja dr mother in law
mule2 aku buat x bape nak sedap
la ni....x yah nak cakap
sedapppp nyeee
sampai ayah aku cukup gemar dan sokmo suruh aku masak 



sape x kenal dgn Budu...
makanan wajib yg kene ade bg org2 Kelantan dan T'ganu
aku blaja makan Budu ni,mase aku darjah 6 lagi
kebetulan pulak husband aku org Kelantan
x lah aku kekok makan Budu
Budu ni special menu dimakan dgn ulam-ulaman atau ikan bakar
Budu no 1





Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

0 orang suke bace.....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...