Ber'santai' bersama ! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !

✿Jom baca entry ASFIERA minggu ini ✿

Friday, September 16

tragedi oktober...oppppsss tragedi september la...........mengejutkan....

pada 12 September 2011...kira2 jam 5.00 petang,aku kedengaran satu dentuman yg agak kuat
 di persimpangan jalan masuk ke rumah ku....
macam accident je....(detik hati ku)
ketika itu aku berada di dapur bersama baby kenit aku utk memasak..
aku kedengaran suara adik ipar ku SITI NOORNABILAH
mengatakan "adik ma..adik ma...."
aku pun pergi ke tempat kejadian 
apabila aku lihat ternyata itu adalah SHAHIDAN & HAFIZEY
yg sedang terbaring di bahu jalan
secara automatik seluruh tubuh ku berasa menggigil dan terpaku...
ku lihat SHAHIDAN seperti sedar x sedar..menahan sakit...
yang HAFIZEY meraung kesakitan ..aku lihat betis kaki nya patah...kepala dan telinga berdarah...
utk menunggu kedtgan ambulan punye lah lame...
ada seorang pakcik yang menghulur pertolongan utk hantar ke hospital..
kalau nak harapkan ambulan entah bila???

terima kasih kepada pak cik2 dan abang2 yang telah menghulurkan pertolongan..
hanya Allah yang dapat membalas segala perbuatan kamu semua...
apabila abang2 ipar aku dapat tahu hal ini,mereka bergegas balik ke sini
yang berada di Perak dan juga di Mersing
yg dok Kota Bharu x dapat nak blik sebab ade komitmen yang lain...
saudara mara yg berada di Kelantan pun balik...
thanks pada abang2 dan biras ku...

setelah berada di hospital,doktor sedaya upaya menyelamatkan kedua beradik tu...
HAFIZEY di masukkan wad 5 ..dia mengalami kecederaan di kepala,tangan,kaki dan dahi....
manakala 
SHAHIDAN dimasukkan ke wad ICU kerana masih tak sedar lagi..mungkin  badannya masih lemah lagi..
tapi keadaannya stabil...
semasa melawat SHAHIDAN di wad ICU..memang terharu dan sedih..sesiapa saja yg masuk ke melawat nya pasti bergenang air mata....mana tak nya tgk wayar berselirat ....
semasa keberadaan aku di wad ICU tu
tetiba mengingatkan aku pada saat arwah mak bertaruh nyawa di dlm wad tersebut
masa tu aku x boleh nak tahan sebak lalu berguguran lah air mata ku jatuh ke bumi
sekali tu je aku masuk....




______________________________________________________________________
to be continue.
part 2




Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

0 orang suke bace.....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...