Ber'santai' bersama ! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !

✿Jom baca entry ASFIERA minggu ini ✿

Monday, February 28

sedapnye sandwic

: assalamualaikum wbt....

kali ni aku nak tunjukkan beberapa resipi khusus buat si kecil
tiap kali time nak masak kita pasti akan mengeluh
"nak masak ape utk si kenit aku ni"
asyik menu yang same je...
sesekali nak juga kelainan kan?????
so aku pun amik lah dr resipi dari
www.rasa.com.my
byk betul resipi yg disediakan
kite cume pilih yg sesuai je...





SANDWIC SARDIN BERKEJU ::


Bahan-bahan:4 keping roti
1 tin kecil sardin tuna
4 keping keju
¾ biji bawang besar | dipotong dadu
20gm timun | dihiris bulat dan nipis
1 sudu teh garam
1 biji limau nipis
Marjerin secukupnya

Cara memasak:1. Bakar roti sehingga kekuning-kuningan. Angkat dan ketepikan.
2. Inti: Satukan sardin tuna kecuali sosnya ke dalam sebuah bekas.
3. Masukkan keju, bawang besar dan garam. Hancurkan dan gaul rata sehingga sebati.
4. Masukkan sedikit sos tuna tadi agar tampak basah. Gaul sebati.
5. Sapukan roti yang telah dibakar tadi dengan marjerin.
6. Sapukan tuna yang telah dihancurkan tadi. Letakkan sekeping keju di atasnya.
7. Telangkupkan roti yang satu lagi di atasnya.
8. Sedia dihidangkan dan dimasukkan ke dalam bekal anak anda.



resipi sesuai untuk si kenit aku 2...
skrg si kenit dh kuat makan...
ape saje yg aku masak untuk nye pasti die makan....





Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

0 orang suke bace.....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...