Ber'santai' bersama ! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !

✿Jom baca entry ASFIERA minggu ini ✿

Thursday, June 16

go to pasar payang

today,pagi2 hari aku dh bngun..biase nye anak au bngun aku x bngun2 lagi,
today is friday,en hubby cuti..so aku pagi2 dh g pasar payang beli lauk utk makan tengah hari nanti..bukan aku g berdua je..abah dan adik ipar aku pun turut serta...dan x lupe jgak baby kenit aku tu...
bile g pasar macam ragam peniaga dan pengunjung...ada beberape pengunjung sibuk melayan ngan beri kata2 pujian kpd baby kenit aku...


pengunjung : eee...comey nye baby ni...(yg biase dgr)
baby kenit : (buat muke gatal n baget comey)
pengunjung : sapo namo ni...?? geram nyeee
babykenit : (sekali lagi wt muke gatal n comey..dn t'sipu2 gatal)
pengunjung : cium cikitttt...







pintu depan pasar payang..pasar yang paling famous di terengganu...stiap pengunjung luar dr terengganu..ini adalah tmpat yang harus di lawati...macam di kelantan ada pasar siti khatijah...di terengganu pulak pasar payang....



ni tingkat bawah sekali..di mana di sini hanya m'jual bahan2 mentah dan barang2 basah spt ikan2 dan syur2an..kat tingkat ats pulak jual pakaian,kain sarung,batik,songket dan mcm2 lg...tp aku tak g atas just bawah je...sbb aku g beli ikan n sayur2 je...



durian ni skrg x kira musim...sentiasa ade kat pasar payang 2...bile tiba musim durian sebenar baru lah murah...kalau belom tiba musim nya mmg mahal...
so kite kena lah bijak berbelanja....





kalau nak tahu ni adalah telur penyu...kesian kt penyu dah lah haiwan yg hampir pupus...telur pulak manusia amik bkn utk netaskan tapi utk di makan...issh3...no good mcm ni....sayangilah penyu ni......haiwan yg sentiase diancam dan dianiaya....telur penyu ni cume ade kat pasar2 belah pantai timur je...mahal lah jgk...sbb brg payah dapat...bkn ade selalu....
tp aku x smpai hati nk tgk telur2 2 mcm 2...kalau telur ayam x pe...ayam bukan haiwan yg terancam...kalau boleh aku nak je amik telur ni g  hantar kat tempat santuari penyu.....
Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

0 orang suke bace.....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...