Ber'santai' bersama ! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !

✿Jom baca entry ASFIERA minggu ini ✿

Tuesday, December 28

pergi nya cinta hati ku




perginya cinta hati ku
orang yang melahirkan ku
orang yang mengasuh ku
orang yang membesarkan ku...
segala-gala nya diuruskan oleh cinta hati ku
iaitu ARWAHYARHAMAH FATIMAH BT MD RASAD
ibu kandung ku yang tersayang

18hb June 2010 , 6.58 petang ..
Emak  pergi meninggalkan aku dan keluarga buat selama-lamanya ..
Pahit untuk di telan ...
Sakit untuk di fikir ..
Aku tak sangka emak pergi begitu cepat ..
Tak sempat dia nak tengok aku menjadi seorang ibu..
Tak sempat dia nak tengok,mengucup dan membelai cucu nya

Walaupun dah setahun 6 bulan emak pergi ..
Sesaat pun aku tak pernah lupakan dia ..
Setiap malam tido pasti air mata mengalir ..
Rasa macam tak percaya ..
Emak  dah takde ..

Aku redha ...
DIA lebih sayangkan emak ..
Cuma ....
Huh......susah nak cakap ..
Hanya orang yang pernah hilang orang-orang tersayang je yang memahami..

Aku rindu sgt kat Emak ...
Aku rindu nak buat kan susu Anlene untuk dia ..
Aku rindu nak belikan tudung dan baju untuk dia ..
Aku rindu nak makan masakan dari air tangan dia ..
Aku rindu nak bergurau senda dengan dia ..
Aku rindu segala-galanya ...

Sekarang yang tinggal cuma batu nesan untuk aku lepaskan rindu ..
Doa-doa dan bacaan yassin saja yang mampu aku sedekahkan ..
Cuma itu sahaja yang aku mampu buat untuk membalas jasa emak ..
Emak langsung tidak meninggalkan pesanan pada anak2 nya sebelum dia pergi ..

Mungkin dia tak nak kami semua risau....
Pemergian emak begitu pantas...
Dengan sekelip mata je...
Macam x percaya ia nya sudah terjadi...

Ya Allah ...sebak hati aku ...

Emak  ..
Along sayang emak sangat-sangat ..
Emak  akan sentiasa ada di hati  ..
Along  takkan lupa berdoa untuk emak ..
Along  takkan lupa bacakan Yassin untuk emak ..

Emak  ..
Ayah  rindu sgt dekat emak ..
Along janji akan jage adik-adik semua
Terutama sekali ERRA dan ARUL

Emak  ....
Walaupun emak dah tiada di sisi ...
Tapi emak sentiasa di hati  .....

Ya Allah ,
Tempatkan lah emak ku di kalangan orang-orang yang beriman & beramal solehah ,
Tempatkan lah emak ku di sisi kekasih mu ..
Kau permudahkan lah segala urusannya ...
Amin ya rabbal allamin .

AL FATIHAH ......

Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

0 orang suke bace.....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...