Ber'santai' bersama ! ✿LYSSA FAIZUREEN✿ !

✿Jom baca entry ASFIERA minggu ini ✿

Tuesday, July 5

pernah makan etok salai tak???

A : penah makan etok salai x ?
B : etok tu ape ? x penah dengar pun...mane ko dapat ?
A : etok tu sejenis 'benda' yg boleh di makan ? mmg famous kt area Kelate.. biase org2 tua yg pandai buat 'awah' die...aku masa kali p'tama tgk pun naik heran...tp sekrg pantang nmpak,aku yg lelebih...sedap siot...
B : tau lah laki ko erg kelate,semua makanan org kelate dh sebati dgn ko kn...





etok ?nak tau ni lah rupanya etok..sejenis macam kupang atau lala tapi ia saiz kecil dan di dapati di sungai2....org2 kt area Kelantan buat mcm snek je...

baru2 ni kan aku balik Kelantan,lalu kt area Bachok dekat dengan Pantai Irama,Bachok...ada ternampak mak cik 2 jual etok salai...bapak mertua aku ape lagi banyak dia beli sampai Rm 10...etok ni tak lah mahal..1 bungkus Rm1 je...mak cik 2 bungkus macam bungkus kacang putih...kiteorg pun makan mcm makan kacang lah...hmm sedap...dh byk kali aku makan yang ni paling sedap..sbb ada pedas2 plak 2....banyak betul aku makan,sampai x boleh nak b'henti....

sekarang ni,ape saja makanan dr pantai timur aku dh makan...bapak mertua aku kate 'dah boleh jadi org kelantan dah'...hmmm boleh kot...tp aku x pandai nak 'kecek' lg...cikit2 tu boleh lah...kadang2 ada yg aku x faham aku tanye lah,agak2 p'kataan yg pelik...aku mmg suke menanya....





nak makan atok ni kena ade skill...klu x de mmg x boleh nak makan..
bukan buka macam kita makan kerang tau....


Terima Kasih kerana sudi membaca Entry PU3! LIKE kalau SUKE...!

0 orang suke bace.....:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...